Które miejsca w Wielkiej Brytanii chcą zwiedzać turyści?
Dodane przez Jagoda dnia Grudzień 17 2013 16:36:50
Najnowsze badania VisitBritain pokazują, że zagraniczni turyści bardziej niż kiedykolwiek przedtem chcą poznać brytyjską wieś i jej dziedzictwo.

Na popularności zyskują jednak inne, mniej tradycyjne lub nowe atrakcje, takie jak nocna zabawa w Newcastle, oglądanie Londynu z wieżowca Shard albo wycieczka do filmowego studia Harry’ego Pottera.

W badaniu przeprowadzonym wśród 10 tysięcy potencjalnych gości z 19 krajów, przedstawiono listę 18 wymarzonych atrakcji dostępnych tylko w Wielkiej Brytanii. Respondenci najczęściej wybierali 3 z nich: zwiedzanie pałacu Buckingham, oglądanie Londynu z wieżowca Shard albo koła London Eye oraz zwiedzanie zamku w Edynburgu.

Wizyta w pałacu Buckingham była na pierwszym miejscu wśród Amerykanów, Rosjan i Chińczyków. Panoramiczny widok ze szczytu wieżowca Shard albo z koła London Eye był najczęściej wybierany przez turystów z Korei Południowej (od stycznia do września 2013 r. ruch turystyczny z tego kraju wzrósł o 45 proc.). Zwiedzanie zamku w Edynburgu było szczególnie interesującą atrakcją dla gości z tradycyjnych rynków — Stanów Zjednoczonych, Kanady, Australii i Włoch — którzy umieścili ją na drugim miejscu.

Chęć odwiedzenia Chatsworth House i jego rozległych ogrodów przejawiają szczególnie często turyści z krajów, w których pokazywane są takie seriale telewizyjne, jak "Downton Abbey". Dodatkowo, wyniki badań wykazały, że goście z Chin, Rosji, Stanów Zjednoczonych i Kanady są gotowi poznawać brytyjskie dziedzictwo w całym kraju i przez cały rok.

Opinie na temat jedzenia ryby z frytkami są podzielone. Dla Hindusów jest to ostatnie z wymarzonych zajęć, a dla Argentyńczyków, Chińczyków, Meksykan i Polaków — przedostatnie. Jednak świeża ryba z frytkami nad brzegiem morza cieszy się wielką popularnością wśród Amerykanów i Kanadyjczyków, dla których jest to trzecie z kolei wymarzone zajęcie. Australijczycy nie pozostają daleko z tyłu i umieszczają je na czwartym miejscu.

Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w 2012 r. i działania marketingowe VisitBritain przedstawiające malownicze krajobrazy Wielkiej Brytanii zmieniły postrzeganie brytyjskiej wsi. Atrakcje takie jak "zwiedzanie Lake District, podziwianie szkockich krajobrazów lub wycieczki po parku narodowym Snowdonia, były wysoko oceniane przez respondentów.

Z badań przeprowadzonych po igrzyskach wynika też, że 75 proc. turystów uważa, że w Wielkiej Brytanii jest wiele interesujących miejsc poza Londynem, a wyniki kampanii marketingowej GREAT dowodzą, że reklamy prezentujące brytyjską prowincję czy krajobrazy w równej mierze inspirują ludzi do odwiedzenia Londynu, jak i reszty kraju.

Kolejnym potwierdzeniem skuteczności działań są wyniki raportu Nations Brand Index (czerwiec 2013 r.), w którym Wielka Brytania po raz pierwszy weszła do pierwszej światowej dwudziestki jako kraj "bogaty w naturalne piękno".

http://www.tur-info.pl